Postare prezentată

Etica capitalistă și spiritul ortodoxiei

"Biserica fiind sobornicească în toate părțile sale, fiecare dintre mădularele sale - nu numai clerul, ci și fiecare laic - este chemat...

joi, 25 februarie 2016

Decalogul. Deuteronomul 5, Ieșirea 20

1. să nu ai alți dumnezei în afară de Mine;
- prin decretarea libertății de conștiință, în țările creștine propaganda religioasă a altor culte este legală și sprijinită.

2. să nu-ți faci chip cioplit sau vreo înfățișare a celor de sus sau a celor de jos, să nu te închini lor, să nu le slujești;
- odată ce au devenit legale, au devenit și mondene tot felul de practici vrăjitorești. O să fiți surprinși câți au tot felul de amulete aducătoare de noroc și bani acasă, câti dintre cei cunoscuți se închină la idolii feng-shui.

3. să nu iei numele Domnului în deșert;
- oooo-ho! Vezi doar "Je suis Charlie"! Să faci glume și să îți bați joc de Dumnezeu și preoții Lui și de credincioși a devenit un fel de concurs internațional (la care participam și noi, românii). Este dovada cea mai concreta a spiritului liber, lipsit de inhibiții, a unei minți deschise.

4. păzește ziua odihnei;
- este foarte păzită. Nimeni nu mai vrea să mearga la muncă, toți vor să mearga la odihnă în cluburi. Dacă se poate, cu ceva muzică militant satanistă, tot o dovadă a spiritului liber.

5. cinstește pe mama ta și pe tatăl tău ca să traiești bine în pământul pe care ți-l dă Dumnezeu
- dacă îți înveți copiii asta, atunci îi vei pierde; ți-i ia statul și îi dă la gay. Chestia asta se numește protecția copilului.

6. să nu ucizi;
- eutanasia este legală în multe state și încurajată de firmele de asigurari sociale și chiar de stat acolo unde deține monopolul asigurărilor sociale. Viața oamenilor îi costă bani.

7. să nu fii desfrânat;
- e viața mea, e corpul meu, fac ce vreau. Sunt liber!

8. să nu furi;
- să nu furi tu, lasă că furam noi, cei care avem grijă să nu furi tu.

9. să nu mărturisești strâmb împotriva aproapelui tău;
- atat și ar fi suficient (din păcate nu le este și nu le va fi): http://www.activenews.ro/stiri-politic/Administratorul-magazinului-care-vinde-produse-cu-portretele-lui-Gheorghe-Calciu-sau-Mircea-Vulcanescu-este-URMARIT-penal-la-sesizarea-Institutului-Elie-Wiesel-.-Risca-3-ani-de-inchisoare-130456

10. să nu râvnesti la nimic din ce este al aproapelui tău;
- păi, nu asta e esența capitalismului darwinist neoliberal?? Să râvnești la tot ce are cel care muncește și să i-l iei prin legi strâmbe sau abuz? Și să-l bagi și la închisoare dacă nu se supune? Cel mai puternic ia tot, normal că ia de la cel care are și mai ales de la cel care n-are, nu scrie așa în Scriptură?

Oare cât mai este? Oare cât mai rabdă Dumnezeu?

43 de comentarii:

V spunea...

Un comentariu si interpretare tipic crestina, egoista. Cine te desemneaza pe dumneata crestina ca Unic posesor al religiei, al unui Dumnezeu, al unei trairi. Asta 1
Asta 2, privind in istoria, voi crestinii numai in numele Lui n-ati actionat. Multe din faptele voastre si destul de dese acum se numesc crime impotriva umanitatii, genociduri, asta dpdv fizic. Dpdv uman, spiritual as spune altfel.

Viliu spunea...

@V: aici ai scris si tu ceva doar ca sa imi arati ca ai trecut pe aici. Multumesc pentru trafic.

V spunea...

@1 - cati Dumnezei exista?

Viliu spunea...

@V: Dumnezei (ca sa scriu ca tine) doar Unu. Din ceilalti, cu "d" mic, nenumarati. Peste sapte miliarde si numarul lor este in crestere.

V spunea...

@1
O dai la intors. Chiar si evreii recunosc ca aceasta fraza nu neaga existenta altor dDumnezei. Deci sunt mai multi. Desigur si tu ti-ai pus ochelarii de cal.
In spiritul comentariului tau iti raspund ca sunt clar mai multi. Si nu vorbesc de cei 7 miliarde (dintre care aia de voteaza prost au decazut din categoria de dumnezei in cea de .....)expusi de tine.
Exista dumnezeii Budha, Allah etc. O religie care nu accepta ca pe Dumnezeul meu il cheama 123456987 e o religie proasta. O religie care nu accepta ca eu sa traiesc in spiritul vorbelor lui 123456987 si vrea sa traiesc in spiritul vorbelor altui Dumnezeu e o religie proasta. O religie care ucide indiferent pe cine e o religie proasta. Ai ceva de spus, crestine?

Viliu spunea...

@V: nu stiu ce evrei cunosti tu, dar cu siguranta nu sunt aceeasi cu evreii pe care-i cunosc eu. Iar aia de imi spui tu sunt idoli si daca sunt idoli pot fi din orice, lemn, bronz, carne sau duh. Asta nu-i face nimic altceva decat sunt. Adica idoli. Si, da ei pot fi dumnezeii tai, daca tu asa vrei. Dumnezeu ti-a dat libertatea asta.

V spunea...

Cu siguranta nu stim aceeasi evrei. Eu l-am vazut pe un rabin la televizor afirmand ce am reprodus eu. Nu-l cunosc intr-adevar dar cu siguranta n-a ajuns Rabi ptr ca e un neica-nimeni ce se stie cu toti rumunii aflatori in treaba.

Viliu spunea...

@V: cu siguranta nu avem nici acelasi televizor...

V spunea...

Sansa sa avem acelasi televizor e destul de mica. Oricum mult mai mare ca sansa ca eu sa gresesc ca tu ai setat un tv pe a3.

Viliu spunea...

@V: ?!?

V spunea...

un tv care prinde doar antenele si eventual romaniatv

Viliu spunea...

@V: ai comentarii complet alaturi de subiectul de mai sus.

V spunea...

@Viliu: nu eu am adus vorba de televizor. Te pierzi moshule

Viliu spunea...

@V: tu stii sa faci diferenta intre subiect, nume predicativ si complement direct? Daca nu, atunci faci confuzii.

V spunea...

Subiectul televizor l-ai ales si e gresit.

V spunea...

Intreaba-ma acum despre incompresibilitatea simandicoasa a exhaustivitatii neantului bosonului inexistent dar real.

Viliu spunea...

@V: Doamne..., da' tu nu stii sa te opresti...

V spunea...

Ma roade totusi acest "să nu ai alți dumnezei în afară de Mine". Hai sa privim in clar.

Sunt Unic si am facut lumea cu tot ce inseamna ea, inclusiv niste fiinte dupa chipul si asemanarea mea. Fiintele au inceput drumuri gresite, se inchina la animale, la aer, la zei si zeite inexistente. Vreau sa ma fac inteles si ii spun unuia din ei mai destept:
1 - sa nu ai alti dumnezei in afara de Mine
2 - sau ii spun: sunt Unicul, cel ce v-a facut, sunt stapanul, altii ca mine nu exista. Spuneti-mi Dumnezeu.

Eu, daca as fi creatorul si implicit stapanul poiatei as alege varianta 2 pentru a ma face foarte bine inteles. Nu as lasa loc interpretacilor ce va sa vie, cum ca in varianta 1 se intelege ca mai sunt si altii pe langa si ca mine. Si asta intr-o vreme in care foarte putina lumea stia carte si intelegea substraturile unei fine exprimari. Adicatelea daca nu-i dadeai cu bata in cap sa inteleaga, trebuia sa fii foarte atent si clar cum roluiesti vorbele. As fi ca sa zic asa, neamt in exprimare.

Es ist klar?

Desigur, fiindca El mi-a dat minte si ceva invatatura si ceva logica trebuie sa subliniez aci, cinstit fiind, ca poate existau si alti Dumnezei si atunci exprimarea 1 si cea ramasa posteritatii e corecta. Ca ulteriori intepretaci ai bisericii au scris “dumnezei” si “Dumnezeu” cica spre a face osebire intre falsi si adevaratul nu ma incanta. Chestie din condei care va’s’zica.

Viliu spunea...

@V: Mi-e teama ca tu nu vrei sa intelegi. Dumnezeu nu are nevoie sa se justifice, El iti spune ce vrea de la tine, nu pentru El, ci tot pentru tine. Daca nu vrei tu sa auzi, sau esti carcotas si ii interpretezi Lui vorbele cum ti se pare tie ca te-ar face mai inteligent, n-ai decat. Imi pare rau, dar sunt lucruri si cuvinte cu care nu te joci.

Cand Moise Il intreaba, cine esti, El raspunde: Eu sunt cel ce sunt. Vezi, restul in afara de El nu sunt.

Hristos Dumnezeu (stiu, o sa te legi si de asta, desi e rezolvata inca de la Calcedon) spune in Cartea Apocalipsei: eu sunt Alfa si Omega, inceputul si sfarsitul. Ce mai poate fi in afara de inceput si sfarsit? Nimic, deci in afara Lui nimic nu este.

Tot Hristos marturiseste despre El ca este Calea, Adevarul si Viata. Deci daca nu esti pe cale, ratacesti, stai in minciuna si vei muri de moarte vesnica (cu M mare asa cum viata e cu V mare). Deci ce vrei tu sa spui cu alti dumnezei? Sunt in masura in care sunt falsi, adica in minciuna si duc la moarte. Deci sunt, ca sa fii tu multumit. Dar sa nu-i ai. Si sa nu ti-i faci.

V spunea...

Daca nu-mi pun intrebari inseamna ca sunt mort sau prost. Cat despre ceilalti dumnezei, nu ti se pare ca tu chiar te inchini la ei? Ce tot arunci vorbe, sa zicem sfinte, cand pe tine, ca pe majoritatea crestina, practica te omoara. Tot citezi niste vorbe care au Adevarul dar in realitate faci exact invers. Cat despre M cred ca tu esti mai aproape. Eu carcotesc dar si fac, nu-mi trebe vorbe marete. Cred ca a crede in Unicul este despre a face ce spune el nu in a cita ce au scris altii. Ceea ce tu evident nu faci.

Viliu spunea...

@V: N-a zis nimeni ca nu-ti pui intrebari. Doar ca preferi sa-ti raspunzi singur, celelate raspunsuri le consideri gresite ab initio si faci tot ce poti sa le demonstrezi ca fiind gresite, chiar si atunci cand nu reusesti. Si sa stii ca eu nu te pozitionez nicaieri. O faci singur, doar ca sa poti sa ii pozitionezi pe ceilalti, sa zicem, cu constiinta linistita.

Viliu spunea...

@V: Eu iti propun totusi sa te opresti. Stii ca asa ceva nu poate sa treaca aici. Oricum, nu cred ca mai e ceva de spus.

V spunea...

Gogule, cand te inhami cu hotii, esti de-al lor. Si uite asa ai calcat o porunca. Despre asta stiu , altele poate nu le voi afla.

V spunea...

Cu pct-ul 1 m-am lamurit, voi crestinii nu-i acceptati pe altii.

Sa luam 2. Ca sa nu ne polologhim p-aci defineste-mi te rog "alte infatisari". Intra si picturile aci? Fii mai neamt, mai in clar, ce spun invataturile tale ca avem voie, sau ca n-avem voie, dar in scurt sa priceapa omu'. Ca daca iar o te duci pe la Caiafa...

Viliu spunea...

@V: cu punctul 1: ii acceptam, nu le acceptam ratacirile.
cu picturile: da, intra si picturile aici, dar stiu si unde bati. De ce nu pui tu mana sa citesti ce s-a scris in domeniu si vrei sa ma barai pe mine aici? Ce altceva as putea sa adaug eu la ce s-a spus cand s-a spus deja totul? Ca sa nu mai zic ca eu nu am voie sa adaug si sa raman crestin.

V spunea...

Pai daca s-a scris totul de ce mai scrii? Daca s-a spus totul de ce mai comentezi? Iar eu bat unde bat pentru ca se judeca cu dubla masura si cu ocaua mica si mia nu place asta. Picturile-s bune desi-s interzise. Dumnezeu sa mai inteleaga...

V spunea...

@1: ha.
@1.1 nu acceptati ratacirile din punctul cui de vedere? Ce e ratacire pentru tine poate pentru altii nu e, si invers. Si asa ajungem la extremism si intoleranta. Din ambele parti. Solutia e alta si n-o detin crestinii, desi e sadita samanta.
@1.2 a nu accepta rataciri inseamna a-i accepta cu tot ce fack ei acum si de mai bine?
"Voi sunteţi urmaşii Romei? Nişte răi şi nişte fameni!I-e ruşine omenirii să vă zică vouă oameni!" ”Am jurat ca peste dânşii să trec falnic, fără păs/Din pristolul de la Roma să dau calului ovăs”

Viliu spunea...

@V: Hai, hai, nu te face că nu ai înțeles. S-a spus tot ce trebuia spus despre acele picturi și de ce nu încalcă porunca. Bineînțeles că pot relua și eu aici, dar eu ți-am spus: de ce mă bârâi înainte să citești. Poate că dacă vezi ce au spus cei care trebuiau să spună nu mai e cazul să mai pui întrebarea aici, așa, subversiv și aluziv.
Cine a zis că picturile sunt bune? Nu toate, doar unele, cele care respectă omul (ca încununare a creației divine) și nu poftele omului. Nu e nici o dublă masură.

V spunea...

b.V_: eu vorbeam despre icoane. Nu despre picturi in sine. Icoanele sunt "alte infatisari". Chipul cioplit e interzis ca si alte infatisari. Desigur, vei gasi neshte unii care au scris ca icoanele sunt valabile si ca eu n-am citit. Ce nu inteleg eu este de ce catolicii spun exact inversul. Si de ce ei ca si voi ortodocsii va credeti unicii detinatori ai Adevarului. Adevarul e intr-adevar unul singur dar poate fi spus in (pildele Mantuitorului, invataturile tibetane au budiste) multe feluri. Prezentat na, ca suntem in vremi moderne. Cand voi crestinii veti intelege ca nu sunteti buricul Pamantului, darmite Universului, va veti depasi conditia. Sau tre sa mai vina Unul?

Viliu spunea...

@V: eu vorbesc la pereti, nu cu om. Stiu ca la icoane vroiai sa ajungi, era destul de transparent pentru oricine. Si da, nu ai citit sau nu vrei sa intelegi ce ai citit, pentru ca tu nu cauti sa intelegi ci sa combati. De asta nici nu ti se va dezvalui.
Nu cunosc ce spun catolicii in materie, si nici nu cred ca are vreun interes pentru mine, altul decat enciclopedic.
Nu noi detinem Adevarul, adevarul s-a revelat tuturor si nu poate fi detinut (scrie: Lumina lumina in intuneric si intunericul nu a cuprins-o. in Evanghelia dupa Ioan, la inceput.). Noi doar nu ne ridicam impotiva Lui. Atat. Fara sa fim buricul pamantului, ci doar niste oameni.
Nu mai vine altul. A venit deja Cine trebuia sa vina.

V spunea...

Combat dualismul in care se zbat religiile. Scrie la carte sa nu va inchinati la infatisari si chip cioplit dar voi crestinii o faceti. Sa inteleg ca singurii care respecta acest cuvant al Domnului sunt evreii si musulmanii. Voi crestinii o dati dupa copac.

Viliu spunea...

@V: Tocmai ce ti-am spus: pentru ca nu vrei sa afli ci sa combati, de asta nici nu vei afla, nici nu vei intelege. Desi e simplu, trebuie doar sa vrei sa afli.

V spunea...

Ce sa aflu? Ca va ascundeti dupa copac? Si ca in numele Lui ati comis atrocitati si genociduri? Da, voi crestinii. Asta sa aflu? Pai se stie.

Viliu spunea...

@V: Bun. Daca stii, atunci ce mai vrei?

V spunea...

Sa recunosti. Primul pas spre recunoasterea vorbelor goale pe care le roluiti de ani de zile.

Viliu spunea...

@V: absolut non-sens.

V spunea...

Non-sensu nu poate fi absolut.

Viliu spunea...

@V: oooo, ba da. Pentru ca de orice se lipeste, oricat sens ar avea inainte, devine non-sens. Ca marul stricat care le strica pe cele bune.

V spunea...

adicatelea exista Adevar si Nonadevar.

V spunea...

.8. Hotul striga hotii.

V spunea...

.4 - defineste muzica militant satanista. esti vag. poate fi si opera.

Viliu spunea...

@V: Există Adevăr. Non-adevărul nu există ca entitate, este o stare.

Muzica? Să începem cu Rolling Stones și cu Their Satanic Majesties Request. Îl băgăm aici și pe Ozzy, că tot îți place ție și vorbești de parcă ai fi el (autonumit Prince of the darkness).

Știu, te-ai gândit la Carl Orff și Carmina Burana. Dar și aia e compusă în 1935, chiar dacă textele sunt vechi. Astăzi lucrurile au luat-o razna de tot în ceea ce privește muzica satanistă, și nu cred că e cazul să o descriu sau să pomenesc și alții aici. Ajunge cât am amintit până acum. Se știu ei și nici nu se ascund.

V spunea...

Iata cum un crestin ortodox devine un inchizitor catolic de ev intunecat. Si nu numai prin acest raspuns. Ci prin majoritatea postarilor sale. Ca si predecesorii sai, catolicul aci de fata este cu ei, cu jecmanitorii si hotii populatiilor. amin. Cu a mic.