Postare prezentată

Etica capitalistă și spiritul ortodoxiei

"Biserica fiind sobornicească în toate părțile sale, fiecare dintre mădularele sale - nu numai clerul, ci și fiecare laic - este chemat...

marți, 23 ianuarie 2007

Mare Branza 1(unu)

Este un moment de rascruce si schimbare in tara noastra. Este pus acum sub semnul intrebarii chiar ceea ce ne defineste milenar ca popor, cititorule, stii si tu deja cuvintele: viezure, manz, varza, barza, dar mai ales branza, urda, cas sau mai noul 'telemea'. Din mila stapanirii mai avem noi romanii inca ceva mai putin de sase luni ca se ne salvam pe noi si cultura noastra, identitatea gastronomica. Sa ne salvam urda, casul si telemeaua de invazia branzei frantuzesti cu mucegai si fite de bonjuristi.
Ma adresez romanilor constienti: ne trebuie semnaturi multe si o dezbatere de oaie serioasa ca sa putem respinge nefasta inraurire a normelor europene. Trebuie sa schimbam politica asta a guvernului de cap plecat. Eu vreau sa mananc branza din butoi si nu din punga. Din burduf de caine si tot ar fi mai buna, macar ca mi-ar aduce aminte de mustrarile invatatoarei. (Chiar asa, daca cedam acum la legea branzei, ce vor mai intelege copiii nostri cand le vom spune ca sunt branza buna in burduf de caine??). Hai sa facem mare branza!

10 comentarii:

Catalin Boroi spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

Da, măi Viliu, te susţin,
În demersul tău divin.
Să salvăm brânza-mpreună
Ca s-avem viaţa mai bună.

Mânaţi, măi…

Şi dacă tot veni vorba,
Vinul, ţuica şi nu vodca
Sunt a ţării temelie.
Las-o, domnule, să fie !

Semnat:
YesNes (Free Google Account)

Anonim spunea...

Cu parere de rau trebuie sa spun ca si mie imi place branza noastra neaosha, traditionala, stramoseasca, taraneasca.
Si cu mai multa parere de rau trebuie sa-i anunt pe cei care nu vad inainte, ca trebuie sa se adapteze.
Europa ne asteapta, primul pas.
Apoi celelalte civilizatii ale planetei, al doilea pas.
Prin pasul sau mic ptr el, dar mare ptr omenire , Armstrong a ajuns pe luna...unde poate vom ajunge si noi ca turisti cat de curand.
Ce vreau a spune, este ca vom intalni diferite mancaruri (diferite branzeturi) cu care va trebui sa ne obisnuim. Globalizarea afecteaza si meniurile noastre, in curand vom manca cam aceleasi lucruri iar ceva mai incolo decat curand vom hali pastile, ptr ca in spatiu nu poti lua o branza puturoasa dupa tine. Daca li se va permite cucoanelor sa-si ia trusa de make-up de 2 tone dupa ele, voi protesta si voi lua branza puturoasa dupa mine considerand-o discriminare sexuala.
Deci pe scurt, neadaptatii care plang dupa branza sau alte stramosisme, vor ramane "generatia basca" cum le zic eu la "soferii de duminica" care incurca traficul zilelor noastre si tot ei sunt indignati. Le recomand intoarcerea la natura, in padurile patriei care nu mai sunt, dar in Japonia am auzit un svon ca ar mai fi. si Noua Zeelanda.

Anonim spunea...

Cu toata stima, domnule Viliu, nu-mi pare câtuşi de puţin îngrijorator ceea ce ne semnalezi matale, chestia nefiind „mare brânză”. În primul şi în primul rând că - adunându-vă voi (care-oţi fi ăia) 5-7 de dedulcitiţi la produsele româneşti de stână, protestatare-n public (citeşte „ca oile”, fudule şi rătăcite, vezi bine)în favoarea revenirii la telemea - n-o să mişcaţi voi nici CEDO, nici PE, nici PE ma-sa... Aquis e aquis, tratativele sunt Zăpezi de altădată, negocierile s-au consumat... Una peste alta, purceaua-i „dead” în coteţ (cum se zice, nu pe la stâna, ci pe la cocină).
Şi, ca să fiu cinstit mie-mi plac al dracului de tare brânzeturile (acceptă, de dragul discuţiei, calificativul „franţuzeşti”), făra însă ca asemenea perversităţi în consum să-mi inducă mutaţii de caracter. Bre nea Viliule, matale nu eşti om, bre?
Misca-ţi daewoo-ul către ostracizaţii de ciobani şi stânişti, ia-ţi de-acolo câte putini vrei matale, mănâncă cu ce vrei matale (mâna, piciorul, proteza, paiul), direct din numitele recipiente, suflă-ţi şi mucii-n ele la sfarşit... Mă rog, ca să mă exprim mai decent, fă ce-oi şti, numai nu ne mai plictisi cu
false probleme şi zeruri subţiate.
Vrei tu brânză cu miros de opincă? Du-te după ea! Nu-ţi dai seama ca echivalând situaţia actuală cu o adevărată „prohibiţie la brânză” vei da tonul la traficul cu acest produs? Parcă mă şi văd abordat discret prin piaţă sau pe străzi lăturalnice, de indivizi duhnind inconfundabil, cu şoapte de genul: „Am brânza de cioban...” (după modelul „ouă de ţăran”). Te interesează?”
Las-o-aşa nea Viliu, o să te-obişnuieşti şi matale să mănânci din plastic/pungă/cutie/cutioare. Ieşi din „codru”, civilizează-te şi matale...

Anonim spunea...

bun, ma bag si eu. ca zilele trecute eram si eu speriata ca imi vor diparea sibienii din piata: http://www.supliment.polirom.ro/elena/
dar oamenii erau linistiti, sper sa-i gasesc in continuare acolo.
a, si asta nu inseamna ca nu imi plac mucegaiurile. dimpotriva, din punctul meu de vedere, nu e fericire mai mare decat savoarea unei bucatele de roquefort. numai ca pe asta pot s-o mananc din supermarket, pe aia de sibiu mai putin. apropo de branza de burduf: eu de-asta rareori am avut ocazia sa cumpar direct de la sursa, din diverse motive. dar era ok si aia din supermarlet. in ultima vreme, am luat de trei ori, din trei locuri diferite: o mizerie, de nemancat, parca era branza topita cu o alta consistenta.

Anonim spunea...

Dar, mă-ntorc şi zic, măi Viliu,
Să mâncăm brânza cu kilu’
Ca s-avem identitate ?
Dă-le în pustii pe toate !

No, ho, măi…

Dă-i dreptate şi lui Gogu,
Dacă cauţi happy-end-ul
Du-te fuga în pădure
Chiar vrei să te pui cu trendul ?

Semnat:
YesNes (Free Google Account)

Anonim spunea...

Mi-au placut articolele.
Iar autorul poeziei este maestru.
Tineti-o tot asa !

Anonim spunea...

Multumesc pentru talentul cu care mi-ati raspuns invitatiei de a salva branza romaneasca. Revin curand cu comentarii la comentariile voastre sau cu alte branzeturi.

Anonim spunea...

adevarul este ca vara, cand acele calduri deja "traditionale" te fac sa te gandesti numai la berea rece din frigider si-ti cam dispare pohta de mancare, cred ca merge o bucata de branza proaspata cu o rosie si-o ceapa verde. acea branza proaspata nu se va gasi in punga sau in cutie, in mod cert. atunci renumitele salate bulgaresti, care sunt la mare moda si p'aici pe la noi, vor ramane o amintire. sa nu vorbim de omletele facute cu branza de burduf si ardei iute (pentru cine cunoaste). vad ca unii deja stiu ca vor pleca pe luna. eu nu am darul de-a vedea atat de departe si de aceea intreb: ceapa si rosiile mai raman? ca slanina se va duce dupa branza. va veni si randul sarmalelor, al carnatilor tzaraneshti, nu vor mai fi mititei...
viliule, ce ne poti spune despre astea? da-i 'nainte cu tupeu ca parca in codru-i mai racoare

V spunea...

Mai mioriticilor, mai miticilor, nu vedeti ca ati ales calea vorbelor si nu a faptelor?
Vorbe, vorbe, peste tot vorbe. La TV talcshouri, la radio idem, in poiana (netul/blogu')lu' Iocan, vorbe. Manole muri cu Ana lui cu tot.
Fapte.Deci la munca to'arshi