Postare prezentată

Etica capitalistă și spiritul ortodoxiei

"Biserica fiind sobornicească în toate părțile sale, fiecare dintre mădularele sale - nu numai clerul, ci și fiecare laic - este chemat...

marți, 30 aprilie 2013

comportamentul + consumatorului + studiu + de + caz

Adica: comportamentul consumatorului: studiu de caz. Asa arata Google felul in care cei mai multi ma gasesc. Pentru ei am urmatorul studiu de caz.

Acum ceva vreme, un guru indian dotat cu puteri extrasenzoriale a venit in Romania. Aici, viitorii sai adepti i-au cerut sa faca o mica demonstratie a puterilor pe care le detine. Indianul a fost repede de acord, pentru ca stia precis de ce este in stare.
- Uite, zice el, acel domn care se plimba agale pe strada. Intra in primul magazin si isi cumpara o inghetata de vanilie cu glazura de ciocolata. Zis si facut: omul intra in primul magazin si isi cumpara o inghetata de vanilie cu glazura de ciocolata.
Martorii nu au fost toti impresionati. Carcotasi ca toti romanii unii spuneau ca s-a nimerit, altii spuneau ca s-au inteles, altii pur si simplu nu erau convinsi. Asa ca indianul se hotari sa mai faca o demonstratie.
- Acea femeie care merge cu copilul de mana, o vedeti?
Se uitara toti, era intradevar o femeie care tragea un copil razgaiat de mana, care urla de mama focului tarsaindu-si picioarele a rezistenta. Femeia era fiarta ea insasi si plina de nervi.
- Femeia se va calma, copilul se va potoli si drept impacare ii va cumpara copilului o inghetata de vanilie cu glazura de ciocolata. Si asa se intampla. Copilul inceta dintr-odata sa mai urle, femeia se calma si ii cumpara copilului o inghetata de vanilie cu glazura de ciocolata.

De data aceasta multi au fost convinsi, dar unul carcotea in continuare:
- Hai dom'le, ca prea e cusuta cu ata alba, toata lumea cumpara inghetata de vanilie cu glazura de ciocolata! E o smecherie la mijloc, este un escroc!

Gurul indian se hotari atunci sa faca ceva ce nu mai facuse de fata cu lumea, ca sa convinga pana si pe cel mai carcotas. De data aceasta nu vor mai putea sa nege puterile lui!
Se aseza jos, in lotus: Vedeti lumina aceea din blocul de vis-à-vis, la etajul cinci? De la acea fereastra un om isi va arunca televizorul in strada, a spus el.

Si incepu sa se concentreze. Nimic. Se mai concentra o data: tot nimic.
Vantul a inceput sa bata, cerul se intuneca putin, gurul se concentra din ce in ce mai tare. Nimic, nimic, nimic! Nimeni nu iesea sa isi arunce televizorul pe fereastra.
Cu o ultima fortare, indianul facu geamurile sa blocului sa vibreze, alarmele masinilor de pe strada sa porneasca si... in sfarsit apare cineva la geamul de la etajul cinci si striga:

- INTELEGE CA N-AM TELEVIZOOOR!


********************************************

si acum analiza cazului:

Nu au bani. Nu cumpara. Nu sunt consumatori. Cautati sa descifrati comportamentul cuiva care nu (mai) exista. Exista lucruri mai bune de care sa va ocupati, si stiinta mai inalta pe care sa o cunoasteti.

Niciun comentariu: